torsdag 14 oktober 2010

Försöka går i alla fall





Hösten är min absoluta favoritårstid, det är kallt samtidigt som solen värmer. När det är bra väder är det otroligt bra, och när det är dåligt myser man bara. På somrarna lider jag och på vintrarna kan även jag få för mig att tokfrysa, så hösten är ett bra mellanläge. Våren är väldigt ofta alldeles för kort och blir för snabbt väldigt varmt.
Jag överlever inte hösten, jag lever utan den till fullo med skogspromenader och njuter av alla glada färger och ursäkter för att få dricka varma drycker. Just nu när jag dessutom pluggar på distans kan jag njuta av varenda solstråle utan att vara instängd. Sedan förstår jag inte varför man inte kan ställa sig ute ett tag på rasterna istället för att sitta inne och vara deppig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar