tisdag 26 oktober 2010

Triss i tollare

Nu ar jag tyvär inga bilder eftersom jag aldrig lyckas tajma mina kamerapromenader med tollar-ägaren. När jag flyttade it för ett år sedan så brukade jag på promenader möta en gammal man med tre tollare. Jag brukade då spekulera om vad han gjorde med dem, om han hade koll på bra hundställen och så. Dock har jag vart tok för blyg för att säga Hej.

För ett tag edan mötte jag Kastors pudelflicka, och vi tänkte att de skulle få busa vid badet, och där var just tollar-ägaren och en annan man med en aussie. Jag fick då möta denna mysteriska ägare och hans hundar, och det visar sig att han är otroligt trevlig och har en fin hundägarpersonlighet.
 Jag brukar ibland inte alls tycka om brukshundsägare, de har en bra koll på sina hundar ja, men många av dem kör på bestraffning och mycket skrik (i alla fall de jag har mött). Detta var en person som tyckte om belöningsformer och var inte ett dugg högljud eller liknande, vilket jag tycker väldigt mycket om. Nu är jag väldigt nu i hundvärlden men jag har upplevt att min hund inte svarar bra på hårda tag, utan mer på belöningar.

Så trevligt att min hund hittar andra hundar att kunna umgås med, blir så glad för hans skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar