onsdag 27 oktober 2010

Bära lila för en självklarhet

Idag den 27 oktober kommer jag bära något lila (jag får rota ordentligt bland mina kläder...), för att jag tycker verkligen om såna här manifestationer.
 Lite för att visa att det är okej att älska vad man vill, och jag tycker det är hemskt att människor ska må dåligt över sin läggning. I sverige är det nog lätt att tänka "men vi har det redan så bra", jag tror snarare att det är ett stort mörkertal. Homosexuella kan fortfarande inte gifta sig vart de vill, de får inte lämna blod såvida de inte lever i celibat och det är svårt för dem att adoptera. Detta anser jag inte som rättvist.

 De har en vecka om året där de får visa sig, resten av tiden gömmer sig många i rädsla för andra. Det är så sjukt att hatet är så stort när vi borde veta bättre.

Läs mer om dagen här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar