lördag 30 oktober 2010

Inspirerande musik

Final Fantasy är en spelserie som jag tycker mycket om, håller nu på att spela igenom nummer 13.
 Musiken därifrån är otroligt fin och jag hittade en skiva från artisten Nobuo Uemastsu (spotifylänk), en skiva där han samlat musik från Final Fantasy serien.
 Jag blir alltid lugn och fantasifull när jag lyssnar på denna typ av musik, där ingen sån finns utan bara instrument.

sånt jag kommer lyssna på när jag försöker skriva ner min ideer, så svårt att börja, svårt att hitta en utfyllnad. Men nu har jag börjat läsa böcker igen av alla möjliga författare, allt från verklighet till science fiction.
 Jag vill kunna skriva som förr när ja läste en bok hela tiden, och nu är det bara att hålla sig envis kvar till den tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar