torsdag 16 september 2010

Att börja

Att börja att skriva är för mig ett av de svåraste stegen. Jag brukar oftast behöva någon form av inspiration och känna att min fantasi och jag är ett tillsammans.
 Jag minns att så fort jag är utan teknik, när allt stängs ner, så lyckas alltid min fantasi ta över. På somrarna brukade vi åka ut till en ö i finland, där fanns det inte ens rinnande vatten och jag som inte kan finska fann ingen glädje i att titta på tv-apparaten. Detta gjorde att jag läste mängder av böcker eller började gå runt ensam och leka fram en karaktär.
Jag fann mängder av inspiration, och kom på historier som sedan försvann när jag kom hem till min dator igen.

Så nu ska jag försöka skapa en plats där jag inte blir så distraherad, kanske behövs det att jag kommer utanför dörren (jag är en sån som skriver ner saker när jag åker tunnelbana eller buss).
 Varje dröm är för mig ett steg, och jag förstår mycket väl en författare som säger att vara kreativ och skriva inte bara är en hobby, det är ansträngande att vara konstnärlig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar