torsdag 11 november 2010

Stallfjonkan

Vikarierat på en 4Hgård idag, i ett stall, ensam, och jag är ändå så nöjd. Trots att jag var nära på att tuppa av pga sömnbrist från natten innan lyckades jag göra lite nyttiga saker iaf, och jag lär mig så snabbt av mina "misstag". Idag gick jag mest in i mig själv och lärde känna rutinerna och stallet, samt en utav hästarna, och imorgon tänker jag minsann tömköra! (insert glad smiley) Var så tokigt länge sen jag stod eller satt bakom ett par tömmar och fått arbeta med hästen från marken, så jag längtar!

 Sedan ska jag nog försöka mig på att promenera med en häst som ska vara tittig, men jag har alltid kommunicerat bäst från marken sen berga och körtiden, känner mig säkrast där jag kan se hela hästen.

Kastor fick också hänga med, och var så exaltherad att han till slut inte orkade mer, nu sover han tvärdjupt och jag väntar på kommande snarkningar. Imorgon lär vi gå en liten längre runda dessutom, oh vad jag älskar att hålla igång kroppen!

Nu, te och tvspel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar