fredag 5 november 2010

En jourhavande kompis

Idag kände jag att jag just behövde det, en kompis som satt på jour. Det har hänt mer än en gång att jag har ått igenom telefonboken och suckat över det faktum att jag inte kan ringa upp någon och bara ärligt säga "Du, jag mår skit! Nämn något som gör världen bra".
 Det är också ofta jag tänker mer på andra än på mig själv "nämen hon har säkert inte tid" eller "som om han skulle orka lyssna på mitt gnäll".
 Jag har underbara systrar som jag är tokärlig emot, och det är så skönt att känna att de alltid kommer med svar som "Ja, det är så, men livet är en idiotisk berg-o-dalbana".

 Men det är ju inte alltid de har tid att svara heller, så tänk om det fanns någon som alltid skulle kunna svara.

1 kommentar:

  1. Mig kan du ringa när som helst. Min mobil är alltid igång och jag har i princip alltid tid att prata. Dessutom ringer vi ju gratis till varandra, så tänk på det, behöver du prata om något, vad som helst, någon gång så får du gärna ringa mig.

    SvaraRadera